середу, 1 квітня 2015 р.

Тема. В. Нестайко – відомий у світі дитячий письменник. Захоплюючий пригодницький сюжет твору  «Тореадори з Васюківки»
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим  шляхом В.Нестайка; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу  з використанням інтерактивних елементів.
Обладнання: портрет автора, підручники, магнітофон, диски з класичною музикою.
                                      Хід уроку
I.     Організаційний момент.
II.     Мотивація навчальної діяльності.
III.     Актуалізація опорних знань.
а) Перевірка домашнього завдання.
б) Теорія літератури.
- Вдома ви повинні були прочитати повість «Тореадори з Васюківки», а також підготувати прислів’я про дружбу, але це завдання ви оголосите пізніше.
          б) Вікторина «Так чи ні».
         - Відкрийте робочі зошити, запишіть число, тему уроку і приготуйтесь до вікторини «Так чи ні».
            Вікторина   «Так чи ні»
1.     Хлопці хотіли прорити метро під  клунею. (Ні, під свинарником)
2.     За проїзд у метро хлопці збиралися брати п’ять копійок з учительки української мови. (Ні, математики)
3.     Дідусь у покарання примусив хлопців закопувати метро назад. (Так)
4.     Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)
5.     Щоб витягти цуценя з криниці, хлопці принесли мотузку з дому. (Ні, відв’язали козу)
6.     Кандидатура корови Маньки  не підійшла на тореадорський бій, бо вона  була  з одним рогом. (Так)
7.     Хлопці шукали порятунку від Контрибуції в калабані. (Так)
8.     Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з 4)
9.     Сестра Яви не вимовляла літеру «Л». (Ні, «Р»)
10.    До Яви під час хвороби прийша медичка. (Так)
11.    Ява з Яришкою найчастіше сварилися через велосипед. (Так)
12.    Думаючи, що вмирає, Ява подарував Яришці свій магнітофон. (Ні)
(Учні ставлять + або – на позначення правильного та хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем).
IV.     Сприйняття та узагальнення навчального матеріалу.
1.     Робота над змістом твору .
Тема: зображення різноманітних пригод хлопців, які потрапляли у цікаві та захоплюючі ситуації і намагалися довести власну самостійність у їх вирішенні.
2.     Робота в групах.
-         Я бачу,що у змісті повісті ви орієнтуєтеся, тому  попрошу вас, на основі опрацьованого матеріалу, довести, що ця повість пригодницька і визначити її головну думку. Зробимо ми це у групах. Будь ласка, об’єднайтеся у групи і отримайте завдання.
                                      1 група                                                     
                   (Доведіть, що повість пригодницька)
Пригодницька тому, що тут описано багато пригод і незвичайних подій
                                      2 група
                   (Визначте головну думку повісті)
Саме з дитинства формується людське «я», і хоча хлопці бешкетують, але в кожного з них добре серце, благородні наміри.
         3. «Гронування»
+             ПАВЛУСЬ             ―                 ЯВА
+  доброта і чуйність, справедливість, винахідливість, гумористи, здатні на вигадку;
-  бешкетники, завдають клопотів оточуючим,  зневажливо ставляться до навчання
4. Визначення засобів творення комічного.
-         Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою чого автор досягає того, що читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх.
(Діти називають художні засоби)       
Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.
         5. «Хвилинка мудрості»
         - Поясніть, будь ласка, народне прислів’я: «Кожна пригода – до мужності дорога».
6. Зачитування прислів’їв про дружбу.
V.  Підведення підсумків.
-                     Дякую всім за роботу і пропоную закінчити речення:
Мікрофон: «Яким я уявляю справжнього справжнього тореадора..?»
VІ. Домашнє завдання.  Дослідницьке завдання – дізнатися у батьків про їх дитинство і ті пригоди, які з ними траплялися (розповідь-конкурс).

VІІ. Оцінювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар